Even er tussen uit... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Joosten - WaarBenJij.nu Even er tussen uit... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Joosten - WaarBenJij.nu

Even er tussen uit...

Door: anneinnepal2012

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Mei 2012 | Nepal, Kathmandu

Ja even er tussen uit, even een break zonder kit-kat!Morgen om 7u vertrek ik voor een trekking van 12 dgn. naar Ganesh Himal. Ik reis met drie mannen mijn gids en twee dragers luxe he?Ben er best een beetje nerveus van maar vindt het ook fijn.Het afscheid op de nursery en bij de fam.was ontroerend. Ik kreeg een tika en een bosje bloemen en op de nursery werd nog eens benadrukt hoe hard ik had gewerkt! En ik was de strijd niet aangegaan!Bij de fam. was er wierook en een geel lint wat werd omgehangen en toen kon ik het even niet droog houden. Nu ben ik na twee en een halve dag kathmandu weer zat. Heerlijk gegeten en gedronken. Eten voor 5 euro en een fles wijn van bedenkelijke kwaliteit was 20 euro!
Het is heet in de Chitwan. Vorige week op de grond en in de zon om 15uur was het 52 gr.We hebben met werken gewacht tot 15.45u en toen begonnen. Het is ook al doe je niets zweten en nog eens zweten.
In sommigegezinnen s het zo dat de vrouw wacht met eten tot iedereen klaar is en als er dan nog iets over is kan zij eten, zoniet danheeft ze niets. Bijde Bramaanen wast de vrouw de kleren van de man niet hij doet dit zelf waarom weet ik niet.Devrouw mag niet in de keuken als ze menstueert en tien dgn na de bevalling niet. De elfde dag krijgt het kind zijn naam en dan gaat het leven gewoon door. Er zijn veellagen in de bevolking en overal zijn bepaalde gewoontes anders.Ik stop ermee en over 14 dgn doe ik verslag van mijn trekking!! het gaat jullie goed Liefs Anne

  • 27 Mei 2012 - 11:42

    Brigitte Uit Alkmaar:

    Heel veel plezier op je trekking!

  • 27 Mei 2012 - 12:00

    Harold En Mia:

    Een super goede trip Anne. Over 12 dagen praat ik je uitgebreider bij. liefs van ons.

  • 27 Mei 2012 - 12:11

    Marjo:

    Hallo Anne,
    Je maakt wat mee zeg, indrukwekkend allemaal. Maar je geniet zichtbaar, da's mooi!!!
    Hier alles ok. Onze dag was mooi, hebben erg genoten. Nu weer op de berg aant werk, ook fijn.
    Veel liefs en geniet van je tocht.

    Gavin en Marjo

  • 27 Mei 2012 - 12:55

    Aline:

    Je zult wel lekker afgetraind terugkomen. Ben benieuwd naar de foto's. Veel plezier en go slow.
    liefs Aline

  • 27 Mei 2012 - 13:25

    Ina Gorinchem:

    Hoi Anne, tjonge, wat een verhaal. Wat hebben wij het als vrouwen dan toch goed vergeleken met daar. Het is je gelukt om de hitte deze kant op te sturen. Het is hier in onze tuin rond de 30 graden. Best warm, maar kan er goed tegen, dus geen probleem. Hier gaat het prima! Mis hier en daar wel je adviezen, maar het komt helemaal goed! Veel plezier met je trekking. Maar ook dat komt vast goed! doeg Ina

  • 27 Mei 2012 - 15:13

    Toos Dohmen:

    Hallo Anne,

    Wat is het geweldig om al je verhalen te lezen en wat maak jij veel mee. Dan is het hier maar saai!! De foto's zijn prachtig.....je ziet er er goed uit.....wat een verschil met begin maart....!!!!
    Ik zie aan je dat je geniet van je avonturen en dat het goed met je gaat.
    Hier hebben we ondertussen ook de laarzen en de winterjas kunnen vervangen voor "iets luchtigers."
    Nog een paar "zware weken" ( ha, ha)en dan begint de vakantie !
    Geniet van je tocht! Groeten, Toos

  • 28 Mei 2012 - 08:26

    Carin:

    He Anne, hoe is het met je? Ik heb de reisverslagen tot nu toe allemaal van je gelezen. Boeiend, je ziet veel en je leert nog veel meer, denk ik. Mooi en ontroerende verslagen.
    Hier in Nederland is het weer zonnig en warm op dit moment, helaas duurt dat nooit zo lang :) In Landgraaf is Pinkpop, ze treffen het met het weer! Ben verleden week een weekje naar Portugal geweest, fff er tussen uit want na de vakantie ging ik mijn hond ophalen, Guus, een Mechelse herder van 2 jr. Hij is heel lief en alert, denkt dat hij een grote pup is en dan wilt hij op je schoot komen zitten :) We moeten alle twee wennen aan mekaar, dat is wel leuk. Ik weet nog niet precies hoe hij is en hij weet nog niet hoe ik ben. :p. Hij is een grote knuffel!!s Ik heb nog vrij, dus dat komt goed uit. Heel veel groetjes x

  • 28 Mei 2012 - 12:29

    Anita Raemakers:

    Blij weer iets van je te horen, op de tuin begonnen we al ongerust te worden. Velen houden je verslagen precies bij, leuk iedereen is benieuwd naar je verhalen. De mannen zijn op Pinkpop dus ik heb tijd om te zaaien en om de mails te bekijken. Geniet de komende dagen en ik ben benieuwd naar je volgend verslag. Dikke kus.

  • 28 Mei 2012 - 19:40

    Jan-Karel:

    Goede reis Anne! Op naar de volgende ervaring die vast weer anders is dan je verwacht :-)

    Tot over twaalf dagen? We'll see!!

    Groetjes uit Harderwijk vanachter de PC, het Veluwemeer en geen dolfijn gezien:-) Muziek van Santana....


  • 01 Juni 2012 - 16:13

    Marlies:

    Lieve Anne,
    je verhalen blijven geweldig om te lezen. Wat een avontuurlijke aard heb jij toch. Onze avonturen hebben zich afgelopen week beperkt tot een weekje Ardennen. Eerst een lang Pinksterweekend heel hard gewerkt met neef Rob en zijn vriendin Simone. Daarna nog een paar dagen vakantie voor onszelf. Het weer was hier formidabel, zo'n 25 graden en daar kan de Noord Europeaan duidelijk beter tegen. Veel plezier tijdens je tocht en ik ben nu al benieuwd naar je nieuwe avonturen.
    Lieve groeten van Marlies

  • 02 Juni 2012 - 08:27

    Gertie Fijten:

    Wat een ervaring!
    Zelf ben ik twee jaar geleden rondgetrokken door India. Ook zeer indrukwekkend. Wil er graag nog een keer naar toe.

    Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2012

Afscheid.

01 Augustus 2012

Venijn zit in de staart.

31 Juli 2012

Afscheid....

17 Juli 2012

Ja zo gaat dat...

07 Juli 2012

Ik ga naar......
Anne

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 30522

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: