Ja zo gaat dat... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Joosten - WaarBenJij.nu Ja zo gaat dat... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Joosten - WaarBenJij.nu

Ja zo gaat dat...

Door: anneinnepal2012

Blijf op de hoogte en volg Anne

17 Juli 2012 | Nepal, Kathmandu

Heel huids terug van Timal.

7 Dorpen gaan bezoeken om te zien en te horen wat er leeft en welke problemen de vrouwen ervaren.
Lichamelijk vaak zwaar ( rugzak van 10kg.!) maar leerzaam en leuk!! Goed te zien wat er met Nederlandse steun tot stand is gekomen.Electriciteit, wc en kookruimte zonder de rook van het hout.
Irrigatie van de velden, beter medische voorzieningen, fruitbomen, inrichten van het vrouwenhuis, dat zjn zo de wensen die ze nog hebben. Ik heb ze voorgesteld om van de pitten van het fruit wat ze nu hebben bomen op te kweken, maar de coordinator ziet meer in het kopen van bomen hoewel ze geen geld hebben.Hij is een "beetje" sloom. Twee jonge vrouwen trekken de kar en daar heb ik meer vertrouwen in. Terug in Kmd. bleek de dubbele agenda. De Ned. steun wordt op het eind van het jaar gestopt en hij hoopte dat ik het stokje zou overnemen. Dus van alle ideen die ik had daar hadden ze geen oren naar. Voor mij een tegenvaller.
Zaken als je rotsooi verbranden kosten geen geld en maakt de omgeving mooier. Ach wie weet valt het kwartje later.
Een huis waar ik ook nog drie nachten moest overnachten was zo smerig!! Kippen liepen over de tafel terwijl ik zat te eten, de geiten kwamen op een meter afstand naar binnen. De kippen overnachten op de trap, s' ochtens werd de poep via het raam naar buiten gewerkt.
Ik sliep op zolder in een tent, het bed wat er stond werd niet beslapen. De derde nacht ik wilde me uitkleden toen ik ineens iemand in bed zag liggen. Benden hoorde ik, ja het was een man en de eigenaar had met hem gepraat en dus was het goed. Het was niet bij hem opgekomen om het mij te communiceren.
Op de terug weg 3uur staan wachten omdat er verder op een ongeluk was gebeurt. Toen zag ik in de late avondzon twee besneuwde bergtoppen. Dat was voor mij een teken ( zie het verslag hieronder).
Vrijdagochtend ineens het gevoel van ik moet naar Tibet, het gaf een enorme energie!!
Maar wat valt het tegen om dit geregeld te krjgen.
De Chinezen isoleren Tibet dus is nu sinds 4 weken de regel dat je alleen met een groep 4a 5 mensen van dezelfde nationaliteit een visum krijgt.
Ik ben langs reisbureaus gegaan, briefjes opgehangen en nu maar hopen dat het lukt.Er gingen mensen maar dat was al de 19e en ik heb 5 dgn. nodig om alles rond te krijgen. Ik baal als een stekker maar heb tevens het gevoel dat het gaat lukken. Al moet ik er mijn thuis reis even voor uitstelen en ook dat was even kauwen!!De reis is 8 dgn. standaard voor alle reisbureaus.
Nu ga ik dus morgen naar Pokhara werken in een koffie plantage. Ik heb me de luxe van een binnenlandse vlucht gepermitteerd.
Ik zag in de krant dat twee bussen waren verongelukt en Boudha air is de beste maatschappij, dus maak ik me geen zorgen.
Gisteren een verwendagje gehad, lekkere massage,italiaans eten met een glas wijn! En vandaag souveniers gekocht...wat vind in het toch lastig om veel geld uit te geven!
Het is de komende week dus werken en afwachten. Duim voor mij dat Tibet gaat lukken.
Ik hoop dat bij jullie alles goed is.
Heel veel lieve groeten
Anne

  • 17 Juli 2012 - 18:54

    Ina Gorinchem:

    Duimen zal ik voor je. Je maakt weer genoeg mee. Leuk die foto's.
    Veel plezier en tot een volgend verslag.

    liefs Ina

  • 17 Juli 2012 - 19:01

    Francis Koopman:

    Hoi Anne,

    Wat zou ik graag bij je zijn geweest bij jouw 7 dorpen bezoek.
    Echter niet perse op jouw verblijfplaats tussen de kippenstront enz en als verrassing, nog een man op jouw zolder.
    Ik zag op de foto dat je ook nog naar de kapper bent geweest! Je komt dus als een beauty terug.
    Wat Tibet betreft: ik hoop voor jou dat het doorgaat, want je zit er nu zo dicht bij.
    Ik ga nu pakken voor Toscane.
    Heel veel liefs en Namaste
    van
    Francis

  • 17 Juli 2012 - 19:29

    Pascalle Peerlings:

    Hoi Anne,

    Leuk om je verslag te lezen en foto's te bekijken. Ik duim voor je dat Tibet door kan gaan. Zo'n kans komt zelden voor, dus.....go for it. Van die vreemde man en die onhygienische taferelen wordt ik onpasselijk hahaha. Wij vertrekken volgende week naar Milaan en vervolgens gaan we naar de Toscane. We verheugen ons erop. Heel veel groetjes van ons allen en geniet van je avontuur.

  • 17 Juli 2012 - 21:43

    Anja Warnier:

    Lieve Anne.
    Je verslagen ben ik steeds blijven volgen met heel veel plezier en af en toe met behoorlijke schrik. Je laat ons niet hier achter zonder spanning moet ik zeggen. Het is wel de reis van je leven zeg. En Tibet tja Tibet wat een kans zeg. Heerlijk voor je, gaat goed komen. Maar niets voor niets natuurlijk zoals je hele reis verlopen is kunnen we zeggen. Wat een prachtig levenspad. Geniet nog vooral je laatste stuk. Ik blijf aan je denken. Hier is alles oke. Ben net terug van een super vakantie met twee van mijn kinderen naar Cuba geweest. Wat kan er in 1 jaar veel veranderen als je zelf wilt. Vandaag in Valkenburg geweest. Mijn proces loopt zeer succesvol teneinde. Wat ben ik gegroeid. Ik geniet elke dag gewoon met mezelf zoals je altijd gezegd hebt. Wat ben je een bijzondere vrouw. Heel veel liefs en dikke knuffel. En Tibet voor jou zonder twijfel geniet ervan. Kus Anja

  • 18 Juli 2012 - 05:37

    Gjhg:

    kjhkj

  • 18 Juli 2012 - 08:08

    Brigitte Eijsden:

    Naar Tibet...een land dat mij ook sterk aantrekt. Ik ben benieuwd wat je ervaring zal zijn. Het Chinese bewind?

    Wat moet dat erg voor je geweest zijn die kippen op tafel en vreemde snoeshanen op je logeerplek..

  • 18 Juli 2012 - 12:19

    Marlies Van Hout:

    Lieve Anne,
    wat heerlijk dat je, ondanks drukte, mee- en tegenvallers, even de tijd voor een verwendagje hebt kunnen vinden. Dat komt je wel toe hoor. Leuk om je foto te zien met je haren in de verf. Ik hoop zo voor jou dat je plan om naar Tibet te gaan nog werkelijkheid mag worden. Dat zou toch een WONDERmooie afsluiting zijn van je grote avontuur. En geloof me, wonderen bestaan echt hoor.
    Lieve groeten van Marlies

  • 18 Juli 2012 - 18:16

    Marion:

    Hoi Anne,

    Dich maaks ech van alles mit.
    Sjoon wie se det allemaol duis en regels.
    Ich haop heel erg veur dich det dien geveul wat betref Tibet oet moog komme.
    Det liek mich zo vet om dao ins te zeen.
    Det haet get magisch, al höbbe die miensje die dao laeve ut heel lestig.
    Ich doem veur dich ..... :))

    Groetjes en Leefs .....

  • 18 Juli 2012 - 18:22

    Riet:

    Wij wensen dat je droom naar Tibet mag uitkomen, maar daarna wel vlug weer eens naar ons toe naar de Dahlia's. Het is nu lang genoeg geweest. Groetjes en wij duimen voor jou. John en Riet

  • 18 Juli 2012 - 21:09

    Moniek:

    keend kom nao hoes ...... dikke poen vaan Mo

  • 19 Juli 2012 - 12:46

    Mieke Boxtart:

    Lieve Anne, wie weet, bén je al in Tibet...Je bent een aanpakker en doorzetter zeg, dat wil ik nog eens benadrukken, en daarom hoop ik maar dat ook Tibet doorgaat! En die vreemde man in bed? Was dat wellicht bedoeld als een kadootje-voor-één-nacht voor jou? Tja... ik zal hier verder maar niet op ingaan.
    Blijf nog maar even weg uit Nederland: zoveel regen én fris én geen zomergevoel tot nu toe in dit kikkerlandje. We halen de zon maar uit onszelf! En wensen jou vele warme stralen toe, MAX en MIEKE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2012

Afscheid.

01 Augustus 2012

Venijn zit in de staart.

31 Juli 2012

Afscheid....

17 Juli 2012

Ja zo gaat dat...

07 Juli 2012

Ik ga naar......
Anne

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 30534

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: