Spannend!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Joosten - WaarBenJij.nu Spannend!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Joosten - WaarBenJij.nu

Spannend!!

Door: anneinnepal2012

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Mei 2012 | Nepal, Kathmandu

Hoi allemaal,
vorige week aangekomen in het hostel en dezelfde dag kwam mijn kamer genoot die ik I zal noemen ook aan.Zij is Zwitserse 44j. en een leuke vroouw. We hebben veel gemeen in we denken regelen enz.We doen deze weken bijna alles samen en hebben best veel lol.Het was een drukke week met 's ochtens nepalees leren. We waren met zijn drieen e de jonger dame had al veel voorgeleerd.I leerst snel en bij mij gaat het wat langzamer. Maar ik ken enkele woorden en ben vast van plan om er meer te leren. 's Middags gingen we Kathmandu in. Ik ontmoette haar gids van 7j. geleden toen ze een trek tocht maakte. Leuke mensen.
Zondagavond vertrok uit ons hostel de kok, de leraar Nepalees en de chauffeur. Dus op de kosten van de organisatie uit eten gegaan. De volgende dag was er een man die wil leren koken en dus nu onze kok is. iedereen helpt hem want hij broouwt er niets van. Het napalese eten smaakt goed, maar zo gauw ze europees koken is het niet eht smakelijk. Woensdag van vermoeiheid 15u geslapen, weer diarree. Dit is wrs na het eten van een paar stukjes tomaat. We waren uitgenodigd voor een seremonie om een nieuw huis in te wijden en daar gig het dus mis. dit was leuk om mee te maken maar vooral om te zien hoe ontzettend het cultuur verschil is.Ik kan er nu niet overmailen zit wat in tijd nood. 7uur is eten!!Onderweg naar Chitwan gaan raften een heel avontuur!Heel leuk. Onze boot sloeg om dus al de paperassen waren nat.Lekker even gezwommen maar dit is voor mij voor herhaling vatbaar en dan magg het nog wat ruiger zijn.Vandaag een wandeling door het dorp gemaakt en de jungle tocht die we zouden maken viel letterlijk in de regen en we konden terug.Allees een paar reeen gezien. Het is wel een teleurstelling!! Langzaam krijg ik ze verwerkt.Vandaag onder de wandeling door het dorp zomaar en olifan gezien. Ik stond even paf.Morgen gaan we naar de olifanten maken een rijtoer en later krijgen we een olifantenbad. Wat maak ik leuke dingen mee op mijn leeftijd!!
Ik hoop dat bij jullie alles goed is.Iedereen zucht als je zegt dat je naar Chitwan gaat omdat het zo heet is. 's Nacht koelt het af en kan ik lekker slapen. Drie koortsblaren van de stress van Kath.Hier is het heelijk rustig en de ongeving lijkt op het noorden van ons land alleen met minder water.
Tot gauw, Liefs Anne

  • 01 Mei 2012 - 15:47

    Brigitte Eijsden:

    Dat mag je wel zeggen dat je wat mee maakt.. Het klinkt heel aantrekkelijk allemaal, behalve - wat mij betreft - die grote hitte. Is het drukkend ook?

    Fijn dat je het zo getroffen hebt met je reisgenoot, dat maakt veel uit, lijkt me.

    Groetjes,
    Uit een fris, zonnig E.
    Brigitte

  • 01 Mei 2012 - 17:52

    Astrid:

    Hey Anne,

    Indenk dat je 25 jaar jonger terug komt! Girl power!!! Geniet vooral oneindig veel en waar mogelijk!

    Knuffel uit Montfoort,

    Astrid

  • 02 Mei 2012 - 09:15

    Happinez@mac.com:

    Hoi Anne
    Wat maak je toch spannende dingen mee.Geweldig!!!!
    Wat een kans om zo lang naar het buitenland te kunnen.
    Met Antoine gaat het al beter.Gelukkig maar.
    Liefs Maria

  • 02 Mei 2012 - 16:00

    Ina Gorinchem:

    Lieve Anne, je straalt van oor tot oor. Geweldig om te lezen. Zo te zien en te lezen geniet je met volle teugen.
    Maar pas op met die tomaten (hi hi).

    doeg Ina

  • 02 Mei 2012 - 16:46

    Pascalle Peerlings:

    Hoi Anne,

    Geweldig, jij op de olifant. Je zit er!!! Menigen zouden het willen maar durven niet hahaha. Anne op expeditie. Dewi vindt het ook ruig dat je het doet. Geniet en houd ons op de hoogte van je avontuur. Vandaag weer een regendag in Nederland. We hebben wel heel mooi weer gehad op Koninginnedag, gelukkig. De kids hebben deze week vrij en alles gaat hier z'n gangetje. Groetjes en tot mails,

    Pascalle

  • 03 Mei 2012 - 21:11

    Birgit:

    Geniet van al die mooie dingen! En geef de olifanten een dikke knuffel. Schitterende dieren, erg indrukwekkend.
    Ben wel een klein beetje jaloers........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2012

Afscheid.

01 Augustus 2012

Venijn zit in de staart.

31 Juli 2012

Afscheid....

17 Juli 2012

Ja zo gaat dat...

07 Juli 2012

Ik ga naar......
Anne

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 30544

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: