Op naar .................... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Joosten - WaarBenJij.nu Op naar .................... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Joosten - WaarBenJij.nu

Op naar ....................

Door: anneinnepal2012

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 April 2012 | Nepal, Kathmandu

Ha lieve mensen,
Ik ben onderweg naar het volgende traject. De afgelopen week was het rustig. ‘s Ochtens wat werken en ‘smiddags niks doen maar dat kon ik niet en dus ben ik de omgeving verder gaan verkennen. De bergen in. Kwam bij een goed onderhouden Hindoe tempel uit. Het is hard :werken want de bergen zijn stijl de paden small en vaak glad van de bladeren of de dennenaalden. Met de dennennaalden ging ik zo snel over mijn kont naar beneden dat ik maar omgedraait ben voordat ik naar beneden viel. Op het [project is voor mij niet meer veel te doen het is nu een centen kwestie en vakmensen die waterleiding kunnen aanleggen of een muur kunnen metselen. Ik merkte ook dat ik het hier gezien heb. Het geeft nieuwe energie om aan het volgende te beginnen. We zijn daar met zijn 2en. Ben benieuwd wat ik de volgende week aan jullie te melden heb.
Ik kijk terug op een goede leerzame tijd. Het is een mooi project om daaraan mee geholpen te hebben. Gisteren bijna de hele dag alleen geweest. Eengedeelte van de grope is op weg naar huis en drie anderen gingen naar Kathmandu. Daar moest ik vandaag al zijn dus ik bleef boven. Het heeft me goed gedaan om even alles de revue te laten passeren. Nepal: armoedig, wen ik aan, achterstand wat techniek betreft, (graan halmen dorsen door op een steen te slaan), vriendelijk. Hetcontact komt niet verder als de begroeting van Namaste!


  • 21 April 2012 - 07:39

    Brigitte Uit Alkmaar:

    Leuk die foto's erbij :) En nu kunnen we ook de temperatuur volgen waar je bent, lekker warm dus. Hoop dat je volgende project naar je zin is. Heel veel plezier daar.

  • 21 April 2012 - 08:17

    Marjo:

    Hallo Anne,

    Leuk om je verslagen te lezen en zo op de hoogte te blijven over alles wat je meemaakt, enne.... dat is nogal wat!!! Prachtige foto's, fijn om er ook "beeld" bij te hebben.
    Hier alles ok, behalve het weer, dat is weer ouderwets constant, koud buien enz. Hopen op beter. Kijken weer uit naar je volgende bericht. Geniet van je tijd daar en van je bezoek binnenkort :). Doe ze de groeten.

    Veel liefs Marjo
    Ook de groeten van Gavin en Chris waar ik nu weekenddienst mee heb op de berg!!!

  • 21 April 2012 - 09:10

    Brigitte Eijsden:

    Namasté Anne!

    Wat leuk om je foto's te zien. Die fleurige gebedsvaantjes. Het gebouw van het kinderhuis ziet er stralend fris uit.

    Heel inspirerend zo'n reis... Ik ben benieuwd naar je volgende ervaring.

    In Maastricht mis je niet veel: geen stralend lenteweer. Nieuwtje: ik word deze week een echt bedrijfje luisterend naar de naam: Ultrea! Een pelgrimsgroet die zo iets betekent als: ga door je komt er wel.
    Mijn workshop "Pelgrimeren met je Pen" werd goed ontvangen bij mijn eerste experimenten. Spannend, maar heel leuk om te doen.

    Veel succes met het vervolg van je reis. Veel groeten uit Eijsden,
    Brigitte


  • 21 April 2012 - 09:49

    Astrid.:

    Hoi Anne,
    Wat een warmte daar in Nepal en dan zo hard aan het werk. Dat gaat hier in Nederland toch wel anders. Kijk je wel een beetje uit met dat geglibber in de bergen ?
    Leuk je foto's te zien, dat maakt het beeld van jou belevenissen nog completer .
    Take care en tot het volgende verslag.
    Groet ~ Astrid.

  • 21 April 2012 - 11:19

    Aline:

    Graag meer foto's! Succes met het volgende deel!
    Liefs Aline

  • 21 April 2012 - 12:50

    Francis Koopman...:

    Zojuist genoten van jouw foto's.
    Prachtig die gebedsvlaggetjes met de bergen erachter. En ook het bouwen van de stoepa (?) is mooi om te zien.
    De achterstand in techniek had je in India ook. Het vraagt fysiek meer van de mensen, maar ik vond het kijken naar bijvoorbeeld het dorsen van het graan op de een of andere manier toch altijd rustgevend. Misschien omdat de mensen waar ik naar keek dit met een zekere blijmoedigheid deden.

    Ik hoor graag hoe het je verder vergaat.

    Veel liefs en Namaste van

    Francis


  • 21 April 2012 - 15:15

    Janny:

    Hi Anne, leuk om ook wat beeldmateriaal te zien. Heb niet op mijn netvlies wat je volgende project is; ik hoop dat er nog een leuke uitdaging volgt nu IBO niet doorgaat. Ik las laatst over een kinderopvangproject van een Maastrichtse vrouw in Katmandu; misschien ook nog een optie om daar te gaan kijken. Hier gaat alles goed; de dagen razen voorbij. De leerlingen zijn aangemeld en de examens staan voor de deur. Nog een weekje door en dan een weekje vakantie. Veel succes, doorzettingsvermogen en vooral plezier!

  • 24 April 2012 - 12:02

    Pascalle Peerlings:

    Hoi Anne,

    Door de foto's krijgen we een mooi beeld waar je bent en wat je meemaakt. Knap hoor. Wees inderdaad maar voorzichtig. Lijkt me helemaal niet fijn om daar iets te breken. Het is een hele andere wereld, dat moet je inderdaad voelen. Je voelt de zon via jouw foto' s stralen. Hier wilt het weer niet echt mooi worden. Veel regen en bewolking. Geniet maar van Nepal en haal eruit wat je eruit wilt halen. Groetjes en tot mails, Pascalle

  • 24 April 2012 - 12:14

    Ina Gorinchem:

    Wat leuk van die foto's te zien. Je verhalen zijn levendig en ik zie die hond bijna aan je voeten zitten. Lekker hoor zo onder het ontbijt. Ben benieuwd naar je volgende verhalen
    doeg en doe voorzichtig met al je gladde wandelingen;)

  • 24 April 2012 - 21:51

    Anja:

    Hallo Anne.

    Geweldig wat je allemaal mee maakt en leuk om ook de foto's te zien. Lijkt me prachtig om zo'n Hindoe tempel in het echt te zien. Leuk om elke keer je verslag te lezen. Ik verheug me er steeds op. Ben benieuwd naar je volgende ervaring. Ik begreep dat je bezoek kreeg ook heel leuk voor je om weer eens een paar vertrouwde gezichten te zien. Ik wens je een mooie tijd met je gasten. En hier uhhh tja t gaat wel. Heb vandaag je adresje bezocht wat je me gegeven had. Tjee Anne na mijn bezoek heb ik eerst ff moeten aarden. Ik denk als me iemand naar mijn naam had gevraagd het eerste half uur had ik hem niet meer geweten. Een zeer bijzondere ervaring die zeer zeker de moeite waard is. Heel heel hard werken maar ik ga ervoor. Nou lieve Anne het gaat je goed en heel veel liefs. Tot de volgende keer. Anja

  • 25 April 2012 - 21:46

    Mieke:

    tjé Anne, wat werk je daar pittig op die foto! Wat een schitterend landschap met die hoge bergen. En dat je er moe wordt van het lopen in die bergen, ja,.. en dat je dan uitglijdt, ja.. het is ook niet niks dan. 0verigens vraag ik me af, n.a.v. je brief, of er wel vooruitzichten zijn op meerdere projekten of dat alles dreigt vast te lopen op gebrek aan financien?
    Dat is toch niet te hopen voor je.
    Vanmiddag kwam ik langs je huis in Amby, en dan sta ik echt wat langer bij je stil en vandaar dat ik je vanavond persé wilde schrijven. Een van mijn kleinkinderen zat de hele avond op mijn laptop, vandaar dit late uur. Morgen krijg ik er nog 3 kleinkinderen bij + 2 dochters. Het zal druk zijn maar heel gezellig. Hopelijk stopt de regen en kunnen ze in de tuin spelen. Wat zul jíj bruin zijn met al die zon daar? Anne, ik stop er mee voor vandaag. Veel liefs en groeten, ook van Max!

  • 25 April 2012 - 21:49

    Marian:

    Dag Anne,
    Ben weer thuis, en moet je eerlijk zeggen: ik heb heimwee naar Nepal !
    Ik ben een beetje jaloers op jouw Anne dat je er nog bent en zal je zeker volgen. Ik ben blij dat ik je heb leren kennen en heb goede herinneringen aan onze gezamenlijke uitstappen.
    Ik ga zeker terug en hoop dan meer voor Tsering en de kinderen te kunnen doen. Lieve groet,
    Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2012

Afscheid.

01 Augustus 2012

Venijn zit in de staart.

31 Juli 2012

Afscheid....

17 Juli 2012

Ja zo gaat dat...

07 Juli 2012

Ik ga naar......
Anne

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 30544

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: