2 Dames op het verkeerde pad...........ik heb het - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Anne Joosten - WaarBenJij.nu 2 Dames op het verkeerde pad...........ik heb het - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Anne Joosten - WaarBenJij.nu

2 Dames op het verkeerde pad...........ik heb het

Door: anneinnepal2012

Blijf op de hoogte en volg Anne

15 April 2012 | Nederland, Maastricht


Hoi Allemaal,
Het project in Bandipur gaat in ieder geval zo lang ik hier ben niet door. We hebben de plek gezien het ligt prachtig in de natuur maar ik vond het erg afgelegen voor de kk.maar er bllijkt teveel onenigheid te zijn tussen het opstarten van het project en de locale bevolking. de sfeer was ooke en beetje vijandig / kil.Mijn oudere reis genoot en ik zijn er een paar dagen gebleven. Wat we mee maakten: honden die in je hotelkamer piesen en poepen. Deed gelukkig mijn schoenen aan toen ik naar het toilet moest anders....
Onder het onbijt komt de hond binnen met een dood dier en legt dat aan mijn voeten!Trip gemaakt naar een grot: iemand bracht ons tot aan het punt dat we niet meer verkeerd konden lopen maar er kwam een punt dat we het niet meer precies wisten en we namen een pad naar beneden (was ons ook gezegd) je daalt steeds over een stenen pad. Na twee uur lopen op een zeer moeilijk begaanbaar pad (was in feite levensgevaarlijk) Het was glad met hoge tredens. Na twee uur lopen hadden we beiden iets van: We zitten verkeerd maar terug gaan is geen optie.Dus door. Mijn reisgenoot viel een keer flink. Wat de tocht voor mij geweldg maakte is dat ik het als minder moielijk ervoer, ben ook jonger en dat ik apen heb gezien!! zo leuk om oog in oog met ze te staan. Gezien hun schuwheid zien ze niet veel mensen.
De dag erna naar Pokhara. Iedereen vind dit een geweldige stad maar wij beiden haadden zoiets van: is het dit? Er liggen mooie meren, je komt er om te sporten en trekkings te doen. s'avonds een trekking van een dag georganiseerd in de hoop dat het de volgende dag open weer zou zijn dan konder we de Annapurna zien. Dat was dus niet zo en weer was de tocht voor mijn reisgenoot te lastig.Wat leuk was is dat we bij een eco farm lunchten. Kan ik ook als vrijwilliger heegaan. het was er erg mooi. De dag dat we terug gingen trokken de wolken op en in de bus kon ik gedeeltes van de Annapurna zien! Wat een geweldig gebergte. De besneeuwde toppen uitstekend ervoor de groene bergen. Dit was echt een cadeautje!
Ik ervaar wel de teleurstelling dat het IBO project niet doorgaat daar had ik me ernorm op verheugd!Maar ja, ik ga straks bellen voor het andere project.
Dus ik ben weer terug bij Tsering.
We vroegen ons af hoe kunnen we Nepal nu benoemen, we hebben er beiden geen woorden voor.Niet omdat het zo overdonderend is maar we weten het niet. Proef ik het? Nee, dat maakt het ook vreemd. Ik werk nu in de tuin en doe alle voorkomende werkzaamheden. Maar de lijn is er wat uit. Dat was het weer zo'n beetje. De belangrijkste gebeurtenissen.
Ik hoop dat het met jullie goed gaat en volgend w.e.lezen jullie weer van mij.
Liefs Anne

  • 15 April 2012 - 05:56

    Marlies:

    Hoi fitte Anne,
    je conditie is helemaal top begrijp ik uit je beschrijving. Wat een avontuur en wat een verrassingen, niet allemaal aangenaam. Nepal laat je continue je grenzen verleggen, geen wonder dat je het nog niet kunt benoemen.
    Petje af hoor voor alles wat je onderneemt en voor de manier waarop je zaken ondergaat. Ik hoop dat er zich snel een fijn project voor je aandient.
    lieve groeten van Marlies

  • 15 April 2012 - 08:53

    Brigitte Eijsden:

    Je hebt in ieder geval meer Nepal ontmoet deze dagen. De Annapurna die achter de wolken vandaan kwam..
    Ik hoop dat de coördinatie voor het andere project beter op orde is, want ik merk dat je graag naar je plaats van bestemming wil.
    Goed vervolg van je reis gewenst,
    Brigitte

  • 15 April 2012 - 09:03

    Carin:

    Nou Anne, je hebt al heel wat beleefd!! Ja, dat lijkt mij ook erg wanneer je wilt meehelpen aan een project en dan blijkt dat het nog niet allemaal geregeld is of er nog te veel strubbelingen zijn. Doe rustig aan zou ik zeggen en geniet van de mooie momenten... maar dat doe je al volgens mij :) Dikke X

  • 15 April 2012 - 09:52

    Els Altona:

    Lieve Anne,
    Met 1 oog in koeien van letters heb ik met belangstelling je verslag gelezen. Wat een dapper mens ben je. Ik vind het knap dat je zulke zware tochten zo moedig trotseert.ondanks de teleurstelling dat het project, waar je voor bent gegaan niet door gaat.
    Ik word ook flink met mijzelf geconfronteerd. Door de operaties aan mijn ogen mag ik gedurende enkele maanden niet werken en kan ook niet auto rijden. Moet heel zorgvuldig dagstructuur voor mijzelf maken, want anders gaat het niet goed. Ben van de week eventjes op de koffie geweest bij de fam. koetsier. Was gezellig. Ook heb ik wat contact met Romy. Zij is nu twee en een halve week met haar vriend op vakantie.Als ik er niet ben, passsen zij op jouw huis.
    De lente wil hier nog niet zo vlotten. Koud en regenachtig. Met helene en mij gaat het heel goed. Zij is door de directie van het U-center uitgenodigd voor een gesprek. Voelt goed. Dag Anne, maak er het beste van. Veel liefs van Els

  • 15 April 2012 - 10:03

    Martha Van Nassau:

    Nou Anne, het was weer van alles wat in dit verslag. Ik kan toch niet aan de indruk ontkomen dat het niet zo heel perfect geregeld is met het project. Zeker niet in Bandipur.
    Voor jullie is het een hele beslissing geweest naar Nepal te gaan. Je bent nu weer terug bij Tsering. Ik kan me voorstellen dat jullie er geen woorden voor kunnen vinden. Toch heb ik het idee dat , als jullie weer thuis zijn hier, jullie het pas gaan voelen, hoe anders het geweest is en een ervaring die jullie niet hadden willen missen. De overweldigende natuur ! Jullie positieve gedachten, werk en goede bedoelingen zullen zeker achterblijven bij de mensen daar.
    Gelukkig zijn jullie samen die trip op het verkeerde pad redelijk goed doorgekomen. Wat een moed!

    Hartelijke groet, ook aan je reisgenoot, van Martha


  • 15 April 2012 - 10:35

    Riet:

    Hoi Anne,

    Ik vind het geweldig dat je dit allemaal doet en hoop, ondanks dat dit project niet doorgaat, dat je het reuze naar je zin hebt. Op naar het andere project dan maar. Ben voorzichtig en geniet ervan. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Groetjes Riet

  • 19 April 2012 - 17:36

    Paulien:

    Ha Anne,

    We vertrekken zaterdag naar Kathmandu. Hoe kunnen we jou bereiken? Wij zijn via onze mobiels te bereiken, jij ook? Vanaf woensdag zijn we in de blueplanetlodge in Pokhara. We hopen je ergens in onze 3 weken vakantie te ontmoeten!
    liefs Jan en Paulien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2012

Afscheid.

01 Augustus 2012

Venijn zit in de staart.

31 Juli 2012

Afscheid....

17 Juli 2012

Ja zo gaat dat...

07 Juli 2012

Ik ga naar......
Anne

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 30527

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: