Onderweg naar het volgende adres. - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Anne Joosten - WaarBenJij.nu Onderweg naar het volgende adres. - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Anne Joosten - WaarBenJij.nu

Onderweg naar het volgende adres.

Door: anneinnepal2012

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 April 2012 | Nederland, Maastricht

Lieve mensen,

Afgelopen zondag vroeger vertrokken naar het project i.v.m. het weer. De tent was weer opgezet en de spullen lagen keurig te drogen. Ik had snel alles van mij gevonden en buiten een t shirt was alles goed in orde. Het viel dus wel mee. We slapen nu in de kamers die zijn opgeknapt. Ik slaap goed.
De bedjes zijn klaar. Tsering had een mooie blauwe kleur verf uitgezocht en in twee dagen hadden we met twee a drie mensen alles klaar en konde ze in elkaar gezet worden. De muren waren gewit dus het zag er prachtig uit. Daarna kwam er een dag met heeeeel veeeel regen en zagen we dus aan de zwarte strepen op de muren waar het dak lekte.De volgende dag heb ik mee op het dak gezeten om de schroeven aan te draaien en te kitten. Gisteren weer heel veeel regen,konden we zien dat we het goed hebben gedaan er was nog maar een klein lek. We hebben veel regen en onweer. Uren achter elkaar het ene onweer na het anderen en de regen die met bakken uit de lucht valt en de moesson moet nog beginnen. Dat belooft nog wat! De jongste hond van de drie is pas tien maanden heeft vijf jongen gekregen en omdat het op de dag van de regen was heb ik alles goed kunnen volgen. Er is veel gebeurt in deze drie weken. Er zijn andere daken gerepareert. Er is van bamboe een afdak gemaakt zodat je altijd buiten kunt zitten ook al regent het. De deuren zijn blauw geverfd en de kozijnen van de ramen en de deuren zijn mooi rood ( niet lelijk dus) 's Avonds kaarten we of kletsen we wat. Gisteren maakte Tsering friet als voor gerecht. Ik heb besloten om met de oudere dame morgen naar Bandipur te gaan, de anderen naar naar Chitwana (jungle) Ik was wel evewn verdrietig toen we vanmiddag vertrokken. Om zes uur komt de coordinator naar Kathmandu en horen we wat we kunnen gaan doen.Het project komt niet echt van de grond af. Ik weet niet wat het is.Het is fr4ustrerend dat ik nog geen berg gezien heb. Alles ligt in een dikke nevel. Oktober is de beste tijd om naar Nepal te gaan dan is het helder.
Ik hou jullie op de hoogte van wat komen gaat. Ik vind jullie reacties erg leuk!!!!
Liefs Anne.

  • 06 April 2012 - 12:11

    Brigitte Uit Alkmaar:

    Hoi Anne, zag dat een andere Brigitte ook reageert dus om misverstanden te voorkomen de plaatsnaam erbij. Leuk je verslagen te lezen, ik zie de witte kamers met blauwe bedden zo voor me. Maar als het weer eens regent en je verveelt je, kun je misschien wat foto's op deze site plaatsen. Je ziet, ik wil alles blijven volgen :) Hoop voor droger weer voor je de komende tijd. Veel plezier en succes weer met alles.

  • 06 April 2012 - 12:14

    Anja:

    Eey lieve Anne.
    Wat enorm knap van je wat je daar allemaal doet en hoe je dat aangaat met jezelf. Geweldig gewoon. helaas is dit pas de eerste keer dat ik reageer. Maar ik heb van een pittige dame genaamd Anne geleerd dat je bij jezelf moet blijven als dat nodig is. Dus ik heb dat gedaan en nu ben ik er weer. Lieve Anne jij maakt zoveel mee waar maak ik me hier druk om. Maar wil je wel laten weten dat ik de afgelopen weken meer heb ervaren wat ik van jou heb geleerd dan ooit te voren. Ja het heeft geholpen en daar ben ik je dankbaar voor lieve Anne. Ik mis je ontzettend maar dat moet ook zo zijn. Nu genoeg over mij. Ik hoop dat je het geweldig naar je zin hebt maar dat lees ik in je verhalen. Wat een weg bewandel jij zeg wauwh. Ik blijf je volgen en lees het allemaal met plezier. Hoop niet dat je nog erg veel regen over je heen krijgt. Maar niet alleen tranen spoelen schoon ook regen zullen we maar zeggen. Je komt nog terug als een echte dakdekker ha ha. Heel veel liefs en een dikke knuffel. Anja

  • 06 April 2012 - 15:03

    Astrid:

    Hey Anne,

    Je bent echt overgeleverd aan de krachten van de natuur en ondertussen word je een echte bouwvakker!! Ik zal een zonnedansje voor je doen:-) Hier gaat het vannacht licht vriezen, dat is weer wat anders dan een voortdurende onweersbui!!

    Take care en liefs,
    Astrid

  • 06 April 2012 - 15:37

    Marlies:

    Hoi Anne,
    wat een onvermoede kwaliteiten heb je toch. Nu weer dakdekker/restaurateur. leuk om telkens je verhalen te lezen. Ik hoop voor je dat je snel een berg gaat zien, mooie manier trouwens om van een frustatie af te komen.
    Ik heb heel mooi nieuws. Gisteren zijn Wim en ik voor de tweede keer opa en oma geworden. Onze zoon Erik en zijn vrouw Carolien hebben een zoon gekregen. Hij heet Chiel. Alles is goed en het is een heel mooi kindje. Maar dat zeggen oma's waarschijnlijk altijd over hun eigen kleinkinderen. Anne, ik weet niet of Pasen bekend is in Nepal maar ik wens je in elk geval fijne dagen. Tot gauw, Marlies

  • 06 April 2012 - 21:32

    Aline:

    Ha Anne, lijkt me wel eng, om op een dak te gaan zitten. Je hebt nog geen berg gezien, maar toch wat hoogte gemaakt dus. Het klinkt wel als een beetje afzien allemaal. In U-center gaat alles z'n gangetje, de gebruikelijke hectiek en af en toe wat irritatie. Binnen mijn dienst gaat het wel goed. Dick is weer terug, is een maand thuis geweest met een flinke griep en luchtweginfectie. Ach ja, het is maar werk. Veel plezier en mocht je je soms wat verloren voelen: voor je het weet lig je weer in je eigen bed. Liefs

  • 07 April 2012 - 08:29

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...Hoi Anne,
    Ik hoop dat het project nog heel goed wordt!
    Een hele goede tijd nog en tot horens!
    liefs Maria en Antoine

  • 07 April 2012 - 09:29

    Ina Gorinchem:

    Hoi Anne,

    Zag dat je meer mensen met een dubbele naam kent en de woonplaats erbij vond ik wel een slim idee, hoewel je vast wel uit het verhaal en de manier van schrijven kunt herleiden wie je schrijft.
    Mooi om te lezen. Nog geen berg gezien? Jammer maar de mist trekt vanzelf op toch?!!! Jammer dat het project niet van de grond wil komen. Hier ben ik druk met het mee organiseren van de open dagen op de boerderij. Maak veel uren.... Maar het stroomt goed. Frits helpt ook wat mee. Hij heeft voor de zelf oogsttuin heel veel gezaaid. Nu gaat hij beginnen met het maken van een naambord voor de zorgwoning. Hestia. Al met al zijn we wel goed bezig. Zou je wel eens als bouwvakker aan de gang willen zien;) Doe voorzichtig en geniet, maar dat doe je volgens mij allebei. doeg Ina

  • 07 April 2012 - 15:10

    Pascalle Peerlings:

    Hallo Anne,

    Wij vinden het ook leuk als we jouw berichtjes krijgen. Jammer dat het zoveel regent en knap dat jullie de bedjes klaar hebben en de kamers gewit. Goede daad verricht!!!!! Hier regent het ook, niet met bakken uit de hemel maar het is echt geen paasweer. De paasboom staat wel op en ik heb vanmorgen de eieren gekookt. De kids (en ik) willen toch dadelijk verfen haha. Morgen rond 12.00 uur halen we Ma Peerlings voor de paasbrunch en s'avonds gaan we met de andere kant van de familie grieken. Ik hoop dat je niet tot oktober hoeft te wachten om de berg te zien hahaha. Maar ach, je bent er toch......hahaha. Heel veel plezier verder en van hieruit fijne paasdagen gewenst!!!! Groetjes,
    Jer, Pascalle, Dewi en Daphne.

  • 07 April 2012 - 18:44

    Siety De Jager:

    Dag Anne, wat maak je veel mee en wat doe je veel. Met welk project ben je eigenlijk bezig? En wat moet er van de grond komen? Jullie hebben in ieder geval je eigen onderdak op orde gekregen!
    Veel succes. Ik hoop dat je nog wat van de bergen te zien krijgt!
    Groet,
    Siety

  • 09 April 2012 - 17:22

    Brigitte:

    Troost je het is hier ook takke weer!

    Fijn dat je deze Tsering een eindje verder hebt kunnen helpen. Als ik het goed begrijp ga je niet richting tijgers nu?
    Ik ben benieuwd wat Bandipur voor je in petto heeft!
    Wat een avontuur...

    Groetjes uit een grijs en koud Eijsden,
    Brigitte

  • 09 April 2012 - 20:35

    Mieke Boxtart:

    Lieve Anne, fijn die verslagen van jou! Wat werk je hard zeg en met -goed gekleurd- resultaat, zoals je zelf constateert.
    Als je terugkomt ben je een halve bouwvakker en kun je daar een aardig centje mee verdienen, als je zou willen...Je gaat heus wel bergen zien, maar ja, als die in nevelen gehuld zijn... en voorlopig blijven...Ik heb afgelopen week je dahlia's in de grond gezet. En op le Paasdag hebben 7 van de 10 kleinkinderen eieren gezocht in onze tuin: heel gezellig.Hopelijk komen je dahlia's -net als het projekt- van de grond..! Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat lopen met het projekt en hoor wel van je via je nieuwsbrieven, die ik met groot genoegen ontvang!!Veel groeten, ook van Max, Mieke

  • 10 April 2012 - 17:38

    Astrid Uit Hrderwijk:

    Hoi Anne,

    Wat doe jij veel ervaringen op daar in Nepal. Inmiddels hebben wij Pasen achter de rug en zijn wij solidair met het weer in Nepal; regen !!!
    Hoe is het daar, heb je nog iets van de Paasdagen meegekregen ?

    Tot het volgende verslag !
    Groet ~ Astrid.

  • 10 April 2012 - 19:03

    Moniek:

    Hi Anne, blij om te horen dat je het naar je zin hebt, ondanks de regen! Ik ben weer oma geworden, een meisje en ze heet Bo. Hier is het weken droog geweest en eindelijk regent het, de hoogste tijd voor de natuur.
    Veel plezier en avontuur, * Mo

  • 11 April 2012 - 12:47

    Manon:

    Leef Anne,

    Wat leuk um al dien verhaole te leze, un geweldige ervaring. Laot ut diech good goon, en ... GENEET!!

    Knuf Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2012

Afscheid.

01 Augustus 2012

Venijn zit in de staart.

31 Juli 2012

Afscheid....

17 Juli 2012

Ja zo gaat dat...

07 Juli 2012

Ik ga naar......
Anne

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 30518

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: