Alles is oke! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Anne Joosten - WaarBenJij.nu Alles is oke! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Anne Joosten - WaarBenJij.nu

Alles is oke!

Door: anneinnepal2012

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Maart 2012 | Nederland, Maastricht

Hoi allemaal,
Ik kom net uit de Inrish pub en heb een grote fles bier op dus als alles niet vlekkeloos verloopt ligt het daar aan. ik ben met de jeugd op stap. gegeten in het KFC. Soort Mac mac maar dan alleen met kip.Best lekker.
De week: zaterag met de kinderen in het bos geweest Ik lag te slapen en ik voelde wat aan mijn been ik keek op en zag een heerlijk bruin snuitje met een dikke groene snotterbel en dacht ik hoop dat deze me niet in mijn gezicht valt, maar gelukkig draaide hij zich op tijd om.Het w.e. is hier vrijdag en zaterdag.Het bedden schuren is voorbij en alle bedden stan in de menie!Gisteren met de definitieve kleur begonnen, mooi blauw!er is veel gedaan deze week.Vanaf zondag moeten we alles afmaken en Tsering heeft te kennen gegeven dat de kamers witten( ouderwetse witkalk)de bedden en de ramen en dueren verven het belangrijkste is. Wij willen zoveel maar het is niet haalbaar.Nog vijf dagen en we vertrekken weer.bem wel blij bem op deze plek wel uitgekeken. Je leeft toch in een soort Ned. enclave. Het w.e. voelt echt als losgelaten worden.Gisteren een crematie ceremonie bijgewoond van een oude vrouw (88j.) die gestorven was. Het was en Sjerpa ceremonie. De monniken baden de hele nacht en doen dit nog 7 wkn. op dezelfde dag.Om 10u. waren we er.Na anderhalf uur gingen we in stoet de berg op daar werd het stoffelijk overschot verbrand. Om 13u had ik er genoeg van en ben ik weer terug naar het ptoject gegaan. We hebben stromend water, kranen en de douche werkt sinds een dag. Het weer is wisselend. 's Ochtens meestal lekker warm en als er geen bewolking opkomt is het zo'n 34 gr in de schaduw. Maar de meeste dagen is het 's middags bewolkt.'s Avonds is het koud ik zit meestel met het vest aan buiten de nachten zijn momenteel minder koud. We eten hoofdzakelijk europees en Tsering doet alles om het ons naar de zin te maken.Hij heeft laatst met zijn vriendin Mo-Mo's gemakt voor ons. Ze zaten op de vloer de deeg te maken en zijn daar uren mee bezig. ze vullen de deeglapjes met gehakt en stomen deze dan gaar. Doe dat maar eens voor 9 jonge mensen.In Kathmandu was er een hevig onweer en we kregen het bericht dat onze tent het heeft begeven, onze spullen nat zijn en of we morgen vroeger naar het project willen terug keren.We gaan met enkele mensen naar Bandipur. Ik ben benieuwd wat ik morgen aantref.We slapen vannacht voor zes euro in een redelijk hotel!Ik heb natuurlijk mijn ups en downs maar niets wat me verrast. Ik wist hoe ik zou reageren en vaak pik ik het op om mijn gedrag te veranderen.
Dat was het weer. Schrijvens
Liefs en groet Anne.

  • 30 Maart 2012 - 17:32

    Jeanne:

    Hi Anne,
    Great you are doing well; when are you going to start practicing your newly-learned English?
    Lots of luck, Jeanne

  • 30 Maart 2012 - 17:46

    Jan-willem:

    Dag meiske, te ongeduldig geweest om de pagina te scrollen. Nu voor het eerst gedaan en reactiemogelijkheid gezien. Nou niet bepaald alles even makkelijk lees ik, maar blijkbaar sla je je er wel doorheen. Blijf je toch wel bewonderen om je doorzettingsvermogen en je goede zin. Hoop dat alles niet (te) nat is geworden. Houd je haaks en tot over (lange) 4, 5 maanden. Kus op je voorhoofd. Jan-Willem

  • 30 Maart 2012 - 18:42

    Jan-Karel:

    Pfff... vooral fijn dat die mevrouw al gestorven was toen de ceremonie begon :-) Maar ook voor jou kan het te lang duren blijkbaar. Een hele onderneming vind ik het voor jou. Petje af! Sterkte met je gedragsverandering (ja, ik kan het niet laten:-))

    Tot volgend bericht!

  • 30 Maart 2012 - 18:46

    Mia En Harold:

    Ha Anne,
    Fijn om weer een bericht van je te krijgen en mee te kunnen genieten op afstand. Wat een ervaringen en bovendien super hoe je je te weer stelt. Heb je gezongen na dat biertje? Of lekker kunnen giechelen?
    Hou je een dagboek bij?
    Geniet morgen van je vrije dag.
    liefs van Mia en Harold

  • 31 Maart 2012 - 09:55

    Brigitte:

    Wie reist kan veel verhalen... Wat heb je al veel meegemaakt in deze relatief korte tijd!
    Ik vind het heerlijk om een beetje mee te reizen.
    Ik ben benieuwd wat je volgende bestemming je gaat brengen.

    Alle goeds,
    Brigitte

  • 31 Maart 2012 - 11:13

    Thea:

    Hoi Anne !!
    Helemaal te gek hoor om zo met je mee te kunnen leven door je verslagen!!
    Je doet het geweldig daar hoor!
    Ga zo door en wees je maar lekker goed bewust van alles wat er letterlijk en figuurlijk op je pad komt!
    Dikke knuf voor onderweg en liefs van Thea !!

  • 31 Maart 2012 - 18:20

    Pascalle Peerlings:

    Hoi Anne, fijn om te horen dat alles OK is. Zo te horen moet je hard werken maar daar staat weer tegenover dat je een geweldig avontuur beleeft. Is het niet te warm? Hebben jullie genoeg water en gezond voedsel? Heel veel plezier en houdt ons op de hoogte. Leuk! En gedraag je in de pubs hahaha. Groetjes,
    Jer en Pascalle

  • 31 Maart 2012 - 19:25

    Francis Koopman:

    Hoop dat het allemaal mee valt met de spullen die in de tent lagen.

    Wat vliegt de tijd trouwens.
    Ik lees dat je over 5 dagen al weer vertrekt.

    Ben weer benieuwd wat dan komen gaat.

    Veel liefs van

    Francis


  • 31 Maart 2012 - 20:34

    Martha Van Nassau:

    Hallo Anne,
    ik ben een vreemde voor je maar ik lees steeds je verslagen. Heel interessant om te lezen. Je schrijft over wat je daar doet, ziet, meemaakt en over het gevoel dat je er bij hebt.
    Dat maakt het boeiend om te lezen.
    Ik wens je nog een goeie tijd daar en zeker ook sterkte!
    Van een van de mensen die 'n reactie schreven (Jan Willem) las ik "tot over 4, 5 maanden".
    Blijf jij daar zo lang Anne?

    Martha van Nassau

  • 01 April 2012 - 16:06

    Els Halie-altona:

    Lieve Anne,

    heerlijk je verslagen te lezen.Ik leef zo met je mee, Wat een ervaringen doe je op en wat een intense belevenissen.Hier in jouw huisje gaat alles goed. heb kennis gemaakt met de buren. Lieve vriendelijke mensen. Woensdag a.s. word ik voor de tweede keer aan mijn rechter oog geopereerd. Spannend. Koen heeft mij geleerd hoe ik op de pc de letters van jouw verslagen kan vergroten. Een lieve knul.Isnu op wintersport vakantie. met han en mij gaat het moeizaam. Ik ga morgen naar helene en Romy past op ons huis.
    dag lieve Anne, geniet ven je enorme uitdaging en ervaringen daar in het verre nepal. heel veel liefs van Els,

  • 02 April 2012 - 18:15

    Desiree:

    Hee, mooie avonturen, grote uitdagingen voor je! Ik zie het helemaal voor me, Anne met 'de kinderen'... wat een giller! En ook genoeg uitdaging voor de persoonlijke en culinaire ontwikkeling. Een groot feest... een grote therapie! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2012

Afscheid.

01 Augustus 2012

Venijn zit in de staart.

31 Juli 2012

Afscheid....

17 Juli 2012

Ja zo gaat dat...

07 Juli 2012

Ik ga naar......
Anne

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 30544

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: