Mijn eerste dagen!! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Anne Joosten - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen!! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Anne Joosten - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen!!

Door: anneinnepal2012

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 Maart 2012 | Nederland, Maastricht

Hallo beste vrienden,
Jee zelfs nu achter de pc ervaar ik als een avontuur. Maar het lukt allemaaal!
de vliegreis is prima verlopen geen vertraging. Kathmandu is en ervaring. Druk stoffig lawaaierig.Heel kleurrijk met vriendelijke mensen en veel politie en soldaten, geeft een veilig gevoel. Ze beschermen de toerist maar zijn vaak intimiderend naar de localls. Donderdag naar de squar gegaan waar de tempels staan. Daar wilde een jonge man me een rondleiding geven, ik dacht oke. 3Tempels verder werden we door de politie aangehouden. Hij werd intimiderend toegesproken en van het terrein verwijderd. Ik mocht doorgaan, hij was een alcoholist. Ik heb de levende godin gezien. Triest dat zo'n jong kind 5 / 6 jaar in zo'n gouden kooi leeft. die dag veel gelopen en gezien. De weg kwijt geraakr en via taxi en sisjka terug naat het hotel.'s Ochtens wakker worden met buikkrampen die vandaag helemaal tot uitwerkeing komen. Dus forse diarree maar niet ziek. Leef al enkele dagen op crakers. Het was dus nu even rustig aan doen. Ik denk ook dat ik wat oververmoeid ben. Met de taxi naar de Boudha met de alziende ogen, daar was ik van onder de indruk. Groots! Jet ligt gewoon in een buitenwijk als je het niet weet loop je het voorbij. Daarna weer met de taxi ( nog nooit zoveel taxi gereden als in deze paar dagen)naar de lijkverbranding en het heiligdom van de Hindoes.Hier werd ik ook even stil van. Shiva is een grote god hier.Van de armoede zie ik hier nog weinig. Maar ik zit dan ook in het toeristen gedeelte.Er is geen straat verlichting, maar ik voel ik veilig.
Gisteren een stukje van een feest gezien waar vrouwen met houten maskers dansen vertegenwoordigen dan de godin Shiva. Ze worden door het publiek vereerd met bloemen, geld en eten. Drinkwater krijgt het hotel via een grote tankwagen. Daarna is het water dagen bruin. Ik heb twee lampen op mijn kamer, als de een het niet doet doet de ander het. Dus als ik vergeet de knop om te zetten gaat het licht midden in de nacht ineens aan.
Toilet doorspoelen doe ik met een emmer water. Het hotel is niet vies maar ook niet schoon,maar dat is overal zo. Ben blij dat ik al in Libie en Marokko geweest ben dus ik wist wat me te wachten stond en het viel niet tegen.
Dat is het zo'n beetje. Ik heb gepakt voor het vervolg deel. Vanavond wordt ik met de anderen opgehaald bij een hotel en dan gaan we verder. Bem blij de stad achter me te kunnen laten. tweede keer een rugzak inpakken is vreselijk ik krijg er nu niet alles meer in!!!
Ik heb het naar mijn zin en voel me trots dat ik dit onderneem. Vanacht om mezelf gelachen!!!! O ja ik heb de man van het andere project gesproken. heb nu meer duidelijkheid en ik denk dat het ook heel leuk wordt. In zijn introductie weken zitten raftind en de safari trip. Als ik de Bengaalse tijger zou zien dan kom ik op de t.v. Die zit te diep in de jungle daar komen zij niet.
Jullie horen van mij. Wanneer weet ik niet.Maar weet dat ik er zin in heb en dat alles tot nu toe heel goed verloop.
Heel veel groeten uit het verre Nepal,
liefs Anne.

  • 18 Maart 2012 - 07:01

    Carin Claessen:

    He Anne, wat indrukwekkend al zo'n eerste verslag van je!! Je hebt al veel nieuwe ervaringen opgedaan!! Ik kijk met spanning uit naar je volgende verslag. Pas goed op jezelf! gr. Carin

  • 18 Maart 2012 - 08:37

    Anita Raemakers:

    Hoi Anne,
    Sjiek ben heel benieuwd hoe de rest gaat verlopen, ik zal de rest wel op de hoogte houden en het gaat je prima af zo op de computer, leuk om je zo te volgen.
    tot horens,

    Anita

  • 18 Maart 2012 - 09:07

    Astrid:

    Lieve Anne,

    Wat goed om te horen dat je goed bent geland en volgens mij heb je nu al genoeg stof voor een mooi boek!! Je mag inderdaad trots zijn!! Take care en geniet van je avontuur, al dan niet met buikkrampen en crackers:-)


  • 18 Maart 2012 - 10:20

    Lisette:

    Hoi Anne
    Wat een mooi verslag, geniet er maar van en ik wacht al om je volgend reisverslag te mogen lezen.
    Groetjes Lisette

  • 18 Maart 2012 - 11:13

    Lucie Joosten:

    Je verslag is geweldig ben gelukkig dat ik iets van je hoor.Fijn dat alles goed verlopen is. Wat fijn dat je het naar je zin hebt.Ik begon het een beetje benauwd te krijgen.Meid geniet er van.
    Je bent aan de dunne, iets verkeerd gegeten? of dood moe.Hauw je taai en geniet.
    Lucie.

  • 18 Maart 2012 - 11:34

    Brigitte:

    Hoi Anne, klinkt goed allemaal, sommige dingen doen me ook wel erg aan onze Marokko ervaringen denken, zoals de wc doerspoelen!! Goed van je hoor, zo ondernemend. Heel veel plezier verder en ik blijf je volgen.

  • 18 Maart 2012 - 11:34

    Brigitte:

    Hoi Anne, klinkt goed allemaal, sommige dingen doen me ook wel erg aan onze Marokko ervaringen denken, zoals de wc doerspoelen!! Goed van je hoor, zo ondernemend. Heel veel plezier verder en ik blijf je volgen.

  • 18 Maart 2012 - 12:17

    Jer En Pascalle:

    Hoi Anne,

    Gelukkig ben je goed en veilig geland en hebben we een teken van "goed" leven ontvangen hahaha. Je hebt al geweldige ervaringen achter je liggen. Leuk om te horen. De diarree is minder maar gelukkig voel je je verder goed. Zorg goed voor jezelf en blijf genieten en ons op de hoogte houden!!!! Tot mails, Jer en Pascalle

  • 18 Maart 2012 - 12:39

    Mia En Harold:

    Ha Anne,

    Ben blij iets van je te horen en vooral dat alles goed gaat en je het erg naar je zin hebt. Super hoor. Het lijkt me geweldig daar. Geniet lekker verder daar en wij genieten hier van je berichten. Knuffel van ons,

    Mia en Harold

  • 18 Maart 2012 - 13:46

    Brigitte:

    Het is dus zo ver. Ik vind het inderdaad een moedig avontuur: een grote stap in het onbekende.

    Ik hoop dat je lijf gauw gewend raakt aan de nieuwe - minder steriele - omstandigheden.

    Ik wens je prachtige natuurervaringen toe komende dagen.

    En by the way: nog veel dank voor dat verrassende Boeddhistische boekje dat ik bij mijn post trof. Dat je daar in alle drukte nog tijd voor vond....

    Ik vind het heerlijk om je verhalen te volgen uit dat voor mij onbekende Nepal.

    Ik wens je een goede voortzetting van je reis (bestaan er überhaupt nog Bengaalse tijgers in het wild?)

    Veel groeten uit het verre Eijsden,
    Brigitte

  • 18 Maart 2012 - 14:09

    Marlies Van Hout:

    Lieve Anne,
    ik zie je voor me en ik voel je geluk. Op een plek te mogen zijn waar je helemaal jezelf bent en op jezelf kunt vertrouwen. Whawwww, geweldig.
    fijn ook om dankzij de moderne communicatie getuige van je reis te mogen zijn. ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.
    Succes, geniet en verWONDER je.
    kus van Marlies

  • 18 Maart 2012 - 16:04

    Wies:

    Wat fijn om iets te horen van je, in zoverre alles oke met je. Gelukkig , "Take Care " Nog steeds erg veel bewondering voor je lef en moed.
    Geniet!!!!!!!!
    dikke knuffel

  • 18 Maart 2012 - 17:28

    Riet En John:

    Wij zijn weer volop op de hoogte van je reiservaring en zijn blij dat alles goed met je gaat. Geniet ervan en wees voorzichtig. Wij kijken uit naar je volgende verslag. Doeiiiii Knuffel van ons twee

    John en Riet

  • 18 Maart 2012 - 20:30

    Siety:

    Hoi Anne, ben je op alleen op reis of is het ook werk voor je geworden?
    Prachtig land vind je niet. Wat je beschrijft kan ik me nog goed van 35 jaar geleden herinneren! Zo'n indruk heeft het op me gemaakt.
    Veel plezier en tot horens!

    Siety

  • 18 Maart 2012 - 21:28

    Janny:

    Lieve Anne, een mooi & beeldend verslag. Ik zie je zo lopen in het kleurrijke en stoffige Katmandu! Ik hoop van harte dat je snel je interne huishouding weer op orde krijgt, want nu moet je echt aan de slag! Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen! Geniet met volle teugen!
    Liefs, Janny

  • 19 Maart 2012 - 09:44

    Astrid.:

    Hoi Anne,

    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen in Nepal ! Hopelijk zijn je darmen snel gewend aan de cultuur-shok.
    Ben benieuwd naar je raft en safari belevenis en kijk uit naar je volgende verhaal. Tace care en liefs; Astrid (en Jan-Karel)

  • 19 Maart 2012 - 09:55

    Heike-Anna:

    Hallo lieve Anne,

    wat je alles mag beleven.. fantastisch!! Waar je ook bent.. volg je eigen weg ;-)

    een lieve knuf, Heike-Anna

  • 19 Maart 2012 - 12:26

    Mieke Boxtart:

    lieve Anne, dank je voor je fijne reisverslagen! Geweldig wat je meemaakt en wat je onderneemt! Dat de boeddha's over je waken en dat je darmen snel rust vinden en.. geniet!! Liefs van Max en Mieke

  • 19 Maart 2012 - 13:03

    Paulien:

    Ha Anne,

    Wat goed om te lezen dat je avontuur is begonnen! Wij komen eind april naar Nepal en blijven 3 weken. Wie weet kunnen we elkaar dan ergens nog ontmoeten? Ben je dan al op je oorspronkelijke project? Warme groeten vanuit het verre Duitsland
    Jan&Paulien&Mattis

  • 19 Maart 2012 - 18:36

    Ank (vriendin Peter):

    Hoi Anne, wat heb jij al enorm veel ervaringen opgedaan zeg! Als ik je verslag lees lijkt het alsof je er al heel lang rondloopt. Ben dan ook heel benieuwd hoe je project je gaat bevallen en je echt aan de slag kunt gaan waarvoor je bent gekomen.
    Ik blijf je volgen!

  • 19 Maart 2012 - 20:11

    Francis Koopman:

    Hoi Anne,

    fijn dat je veilig bent aangekomen.
    Ik moet een beetje aan India denken als ik jouw verhaal lees.
    Ik denk dat we toch ook eens naar Nepal moeten.
    Door jouw verhaal kan ik een beetje met je meereizen.
    Ik ben heel benieuwd hoe jouw reis verder verloopt.
    Ik vind het knap zoals je het tot nu toe doet

    Groetjes ook van Michael

    Francis

  • 21 Maart 2012 - 07:56

    Bob:

    Ha Mutti,
    Wauw....dat klinkt indrukwekkend allemaal! Je ziet mooie dingen en mensen maar ook een andere kant. Ben blij dat het je goed vergaat en je je veilig voelt. Op naar een nieuwe gedeelte!
    Pas goed op jezelf en geniet van alles!! Liefs

  • 07 Mei 2019 - 13:34

    Jeannine Van Goethem:

    Hoi Anne,
    Als ik zeg Sancta Maria/Els/Jenny/Ineke/Ad gaat er dan een belletje rinkelen of zegt Het Verloren End je niets en ben jij niet de Anne die ik denk dat je bent?
    Mogelijk is dit account al lang geleden gesloten en kun nu niet meer reageren.
    Daarom hou ik het niet, hoop op een reactie.
    Mvg. Jeannine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2012

Afscheid.

01 Augustus 2012

Venijn zit in de staart.

31 Juli 2012

Afscheid....

17 Juli 2012

Ja zo gaat dat...

07 Juli 2012

Ik ga naar......
Anne

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 30525

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: