Ik ga... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Joosten - WaarBenJij.nu Ik ga... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne Joosten - WaarBenJij.nu

Ik ga...

Door: anneinnepal2012

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Juni 2012 | Nepal, Kathmandu

reizen!!
Na veel gewostel met mezelf (want ik ging om te werken)heb ik besloten om meer van het land te zien.Van hier uit werk vinden is lastiger dan ik had gedacht. Ned. organisaties antwoorden niet, en als ze je niet kennen dan ben je niet welkom.Nu ga ik kijken wat organisaties doen in dit land en dan zie ik wel wat er voor mij uitkomt.
Via RCDP ga ik over twee weken naar het westen kijken waar zij daar eventueel een weeshuis kunnen gaan opzetten.Ik kijk ook naar hoe de mensen leven en of er iets aan hun omstandigheden gedaan kan worden.Het blijkt een erg arme omgeving te zijn.
Ik kan nog met iemand gaan kijken wat een Ned. organisatie heeft gedaan in een regio ten oosten van Kmd. Morgen vertrek ik naar het district Langtan. De zus van Tsjering nodigde me uit en ik heb geen nee gezegt!!!Ben benieuw wat ik zie, hoe het gaat enz.
Op het project van Tsjering heb ik wat meegeholpen. Er was veel te doen maar geen materiaal voor handen en dan is het toch wel veel vervelen.
Meer nieuws heb ik niet. De moesson is nog niet echt begonnen. Het is nu pre-moesson. Het wordt wel bij elke regenbui helderder.De omgeving wordt dus steeds mooier.
Ik groet jullie! het ga je goed!!!!!
Ik ben goed hersteld. Waar ik hard terecht ben gekomen heb ik nog wat bulten maar voor de rest ben ik weer de oude.

Groet Anne




  • 22 Juni 2012 - 10:38

    Anita Raemakers:

    Fijn om weer even iets te horen, had al besloten om vanavond contact op te nemen met Wilma want begon nu wel wat ongerust te worden na het vorige verhaal. Ben blij dat je verder gaat op zoek naar nieuwe projecten. Geniet nog maar want de tijd gaat snel.
    gr. Anita

  • 22 Juni 2012 - 10:43

    Brigitte Uit Alkmaar:

    Ik vind het alleen maar knap dat je je aanpast aan de omstandigheden. Ben blij dat je na je val weer de oude bent. Heel veel succes en geluk de komende tijd,

    lieve groet Brigitte

  • 22 Juni 2012 - 11:37

    Desiree:

    Hoi Anne,
    Ik ben nu pas weer bijgelezen.. jeetje, je maakt wat mee! Fijn om je te kunnen volgen en lang leve jouw leven! Probeer weer mindful te zijn en te genieten van de dingen die komen.... ga je goed!
    Liefs,
    Desiree

  • 22 Juni 2012 - 11:47

    Jan-Karel:

    Wow, wat een gehavend gezicht! Goed dat je in een groene tent zat daar. Of jammer ;-)Je bent echt hard terecht gekomen!

    Mooie foto's van de regen, de bergen en de mensen daar. Veel goeds op je nieuwe reizen!

  • 22 Juni 2012 - 18:49

    Mieke Asscher-boxtar:

    Lieve Anne,
    ik vind het een heel goed plan van je en ik begrijphet volkomen: je moet echt in de gaten houden dat je -naast al het werk wat je doet of wat je wilt doen- ook voor jezelf probeert "het onderste uit de kan te halen", want nú ben je er en dat krijg je heus niet zo gemakkelijk van Nederland uit weer rond. Zou je misschien meer kans op werk hebben als je de ambassade inschakelt? 0f heeft Nederland er geen in Nepal?
    Je hebt toch behoorlijk risico gelopen met die bergtocht en die val!!
    Let opjezelf hè!
    Ik wens je, ook namens Max, veel succes bij het vinden van werk en reis- en avontuur-genot. Meid, geniet er van! Veel liefs en groeten, MIEKE

  • 22 Juni 2012 - 19:56

    Birgit:

    Hoihoi,
    Dit lijkt met het beste wat je tot nu toe bedacht hebt. Fijn dat je weer op geknapt bent! ga maar lekker reizen, genieten en zorg goed voor jezelf. En geen gekke dingen meer doen! Accepteer je grenzen. Have fun!

  • 23 Juni 2012 - 08:26

    Marjo:

    Hallo Lieve Anne,
    Had al het eea gehoord, maar nu ff de tijd gehad om alles te lezen, ook je voruge verslag!! Jeetje wat een verhaal. Hoe heet die beschermengel van je dan ga ik een kaarsje branden :)!! Gelukkig dat het allemaal goed gegaan is.
    Bedankt nog voor je lieve wensen, proosten er bij je terugkomst op!!
    Geniet van je reis en alles wat op je pad komt. Enn.... goed uitkijken he!!!

    Veel liefs van ons.

  • 23 Juni 2012 - 13:07

    Manon:

    Leef Anne,

    Op de foto zuus ste d'r fleenk gesjendeleerd oet. Iech bin reuze benuid nao dien volgende verslaag. Geneet nog effe.

    Poen en knuf

  • 23 Juni 2012 - 18:53

    Ina (Gorcum,):

    Hoi Anne,
    Blij te lezen dat je weer hersteld bent. Flinke klapper geweest. Óp naar je nieuwe avontuur.

    doeg Ina

  • 23 Juni 2012 - 19:00

    Francis Koopman...:

    Hoi Anne,

    Op de foto site heb ik nu pas de foto gezien van hoe je eruit zag na de val.
    Ik ben na het zien hiervan extra blij dat het weer goed met je gaat.
    Geniet van je tijd in Nepal en als ik alles goed lees ben je toch een beetje aan het werk voor de mensen in Nepal, als je gaat kijken hoe organisaties werken en waar een weeshuis kan worden opgezet en aan wat voor een hulp er behoefte is in de arme gebieden.
    Ik ben ook heel benieuwd hoe het bezoek aan de zus van Tsering zal zijn.
    Ik kijk weer uit naar het volgende bericht.

    Liefs van

    Francis

  • 24 Juni 2012 - 14:24

    Pascalle Peerlings:

    Hoi Anne,

    Wederom bedankt voor je ervaringen en mooie foto's. Ik ben blij dat je goed hersteld bent. Ik schrik toch wel als ik de foto zie met je verwondingen. Let maar goed op en geniet van je bezichtigingen. Verlang je soms niet naar het luxe leven in Nederland?
    Groetjes,

    Pascalle

  • 24 Juni 2012 - 15:33

    Saskia Buschmann:

    Hoi Anne,

    ik lees nu pas je vorige reisverslagen. Dat was even schrikken!!! Het is goed om te lezen dat je weer hersteld bent en de oude bent.

    Geniet van de dingen die nog komen gaan..... wat een geweldige reis!

    Groetjes Saskia

  • 25 Juni 2012 - 07:53

    Brigitte Eijsden :

    Ben even je verhaal kwijt geweest omdat ik na een kort Marokkaans avontuur goed ziek ben geweest van een bacteriele infectie. Vandaag probeer ik zo goed en zo kwaad als dat gaat vanuit mijn bed wat te mailen.

    Ik hoop voor je dat je gauw een goede plek vindt waar je een project om handen hebt, want ik heb de indruk dat dat belangrijk voor je is.

    Veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2012

Afscheid.

01 Augustus 2012

Venijn zit in de staart.

31 Juli 2012

Afscheid....

17 Juli 2012

Ja zo gaat dat...

07 Juli 2012

Ik ga naar......
Anne

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 30522

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: