Afscheid. - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Anne Joosten - WaarBenJij.nu Afscheid. - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Anne Joosten - WaarBenJij.nu

Afscheid.

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Augustus 2012 | Nederland, Maastricht

Ja dit is het laatste bericht over mijn reis. Ik doe dit met tranen in mijn ogen. Nu is het echt afgelopen met de vrijheid.
Ik ben nu 2 1/2 week thuis. Het was erg wennen. Lichamelijk was ik er, maar emotioneel niet.
Ik droomde elke nacht over Nepal en sprak in het Engels. Dit is nu over en elke dag merk ik dat ik meer en meer thuis ben.
Mijn huis voelde vanaf het begin goed.
Met al de regelzaken gaat het wennen ook wat sneller. Dat is waar ik nog moeite mee heb: er moet zoveel geregld worden.
Op weg naar huis vroeg mijn zoon wat me nu het meeste opviel en dat was dat de auto's allemaal zo keurig in de rij reden!
Mijn tuin die door mijn lieve kids een eerste beurt heeft gehad staat er nu weer picobello bij. Eer al het afval weg is ben ik een paar weken verder.
Ik pak de draad weer op. Zoek mensen op of ontvang ze, kijk rond voor nieuwe cursussen want de winter komt eraan en dan wil ik een goede invulling hebben.
Ik kan nog niemand uitnodigen om Dhel Baat te eten want ik heb niet de goede kruiden. Ik ga erachter aan, want ik mis deze lekkernij.

Nog wat dingen voor als iemand ook naar Nepal wil:
Hotel Fuji in Pokhara leuk hotel dat ook de dagtochten organiseert naar de koffie farm en de zijde farm. Echt de moeite waard.
E-mail koffiefarm: himalcoffee@yahoo.com

Raju Lama is directeur van een prive school in het Langtan gebied. Bij hun heb ik 10 dgn. doorgebracht. Hij is tevens gids voor trektochten in het Anapurna en Langtan gebied. Hij zou graag iets bij verdienen om het geld weer in nieuwe dingen voor school te kunnen steken.
Hem en zijn gezin zou ik graag financieel steunen. Voor hun zoon die nu in Kathmandu op school zit betalen ze 5000Roepies per mnd, dat is afgerond 50 Euro per mnd. Bij deze vraag ik aan jullie of je mee wilt dooen. Als er een klupje mensen is kan ik een rekening openen en dan elke maand 50,- euro storten of direct naar de school of naar hun prive rekening. De jongen doet goed zijn best op school.
Mocht je interesse hebben mail dit dan door op mijn prive mail:
anne.joosten@hotmail.com
Renate Charz Haarlem: geef je tel.nr. aan mij door dan neem ik contact met je op.

Ik kijk met veel genoegen terug op mijn ervaringen. Het was een heel mooie tijd en ik heb veel geleerd over mij zelf en het land wat mij zo gastvrij heeft ontvangen.
Deze week ga ik de fotoos op de pc zetten en nagenieten. En de eerste tekenen voor een nieuwe reis zijn er al!! Dat maakt me blij.

Heel veel dank ( dhanyabad) dat jullie mijn verslagen lazen en voor jullie medelevende reacties.
Ik wens jullie alle goeds en misschien tot ziens of horens!!!
Namaste
Liefs Anne

  • 20 Augustus 2012 - 11:03

    Marlies Van Hout:

    Hoi Anne,
    Weer veilig thuis. kan toch ook niet anders dan dat de cultuurschok enorm heeft opgespeeld. Maar wat ben jij een enorme schat aan ervaringen rijker. Nemen ze je nooit meer af.
    Ik hoop je a.s. vrijdag bij Maria te zien. een Hollandse hug en dikke kus, dan krijg je ze live.
    Tot dan, ik kijk al uit naar je verhalen.
    Marlies

  • 20 Augustus 2012 - 17:35

    Ingrid:

    Lieve Anne,

    Ik heb genoten van je verhalen maar ben blij dat je weer "hier" bent.

    Namaste en tot heel gauw!!

    Liefs, Ingrid

  • 20 Augustus 2012 - 21:21

    Gertie Fijten:

    Anne, met heel veel plezier heb ik jouw reisverslagen mogen lezen. Zeer indrukwekkend allemaal. Ik ben een paar jaar geleden in India geweest en ik moet je zeggen dat het bij mijn thuiskomst nog zeker een tijdje heeft geduurd eer ik alles een beetje verwerkt had.
    Het zijn zoveel indrukken en ervaringen waar je mee geconfronteerd wordt. Ik kan me er wel een beetje in verplaatsen. Want je bent een hele tijd onderweg geweest. Per toeval kwam ik op jouw reissite terecht en ik ben blij dat ik het heb mogen en kunnen lezen.
    Ik vind het moedig wat je gedaan hebt!
    Welkom thuis!

    Groetjes
    Gertie

  • 21 Augustus 2012 - 13:49

    Marjo:

    Hi Anne,

    Welkom thuis!!!
    Ik heb enorm genoten bij het lezen van al je belevenissen.
    Fijn dat je weer veilig terug bent en ook alweer bezig bent met het maken van allerlei nieuwe plannen.
    Hopen je snel te zien.

    Veel liefs,

    Marjo

  • 22 Augustus 2012 - 22:23

    Astrid:

    Hey Anne,

    Je bent weer in Holland:-) Mocht je in de buurt van Utrecht zijn/komen dan zie ik je graag!

    Liefs Astrid

  • 25 Augustus 2012 - 15:52

    Siety De Jager:

    Dag Anne,

    Leuk om alle verhalen te lezen en zo bij te houden waar je was en wat je beleefde. Nou dat was veel. Fijn dat je weer gezond in je eigen huis bent en dat dat ook weer goed aanvoelt. Veel succes om weer volledig Nederlands te worden.
    Groet,

    Siety

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2012

Afscheid.

01 Augustus 2012

Venijn zit in de staart.

31 Juli 2012

Afscheid....

17 Juli 2012

Ja zo gaat dat...

07 Juli 2012

Ik ga naar......
Anne

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 4226
Totaal aantal bezoekers 30512

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: